Coolblue lanceert app voor iOS | RetailDetail

Coolblue lanceert app voor iOS

Coolblue lanceert app voor iOS

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Verlengstuk

“We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen. Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke 2 weken een update met nieuwe features verwachten”, aldus Pieter Zwart, oprichter en CEO van Coolblue.

 

Via de app kan het volledige assortiment van Cooblue bekeken worden en eenvoudig bestellingen worden gedaan. Daarna kunnen klanten er ook hun pakjes volgen, oude bestellingen herbekijken en reviews schrijven over aangekochte producten. Een handige functie is de barcodescanner, waarmee onmiddellijk de prijs van een product op Coolblue opgezocht kan worden. Momenteel is de app wel enkel nog maar in Nederland beschikbaar.

 

Om een beetje in de typisch ongedwongen sfeer van Coolblue te blijven, zal er elke maand ook een glimlachonderzoek plaatsvinden op de app. Daarbij mogen gebruikers hun mening geven over een niet al te serieus onderwerp. Deze maand gaat het daarbij over de ‘Kattenkijker’, waarbij er wordt gezocht naar de leukste kattenfoto.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.