Coop lanceert nog dit jaar nieuw stadsconcept | RetailDetail

Coop lanceert nog dit jaar nieuw stadsconcept

Coop lanceert nog dit jaar nieuw stadsconcept

Supermarktketen Coop werkt onder de naam 'Coop Vandaag' aan een nieuw concept voor grote steden. De eerste winkel van het concept moet nog dit jaar de deuren openen.

Plannen in vroeg stadium

Coop geeft momenteel nog niet veel vrij over het concept: "De plannen zijn nog in een vroeg stadium. Ja, er bestaat een plan met als werktitel 'Coop Vandaag' en ja, we willen de eerste winkel nog dit jaar openen", zegt commercieel directeur Gerard Koning aan Distrifood.

 

Voor het concept wordt naar grote steden in de Randstad, zoals Amsterdam, Utrecht en Rotterdam, gekeken. Bronnen spreken al van drie vestigingen in Rotterdam. Mogelijk wordt er gebruik gemaakt van zelfscanning in het concept: Coop plant immers binnenkort een test bij vier winkels met dat systeem.

 

Met de ontwikkeling van een eigen stadsconcept volgt Coop in de voetsporen van andere supermarktketens. Zo hebben Albert Heijn, Spar en Plus ook al concepten die gericht zijn op de consument in de binnenstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.