Corio maakt verlies door dalende waarde winkelcentra

Corio maakt verlies door dalende waarde winkelcentra

Corio heeft het afgelopen half jaar een nettoverlies van 107 miljoen euro moeten incasseren. Vorig jaar had het Utrechtse bedrijf nog een winst van 11,7 miljoen euro gemaakt. De grootste verliespost waren de verkoopprijzen van de kleinere winkelcentra: hun prijzen lagen immers een stuk lager dan hun boekwaarde vorig jaar.

Verkoop traditionele retailcentra

De komende drie tot vier jaar wil de vastgoedbelegger zijn 'Traditional Retail Centres' verkopen. Die hebben een totale waarde van 1,4 miljard euro. Momenteel zijn er al zes winkelcentra verkocht, goed voor een totaal van 140 miljoen euro. Toch moest Corio nog 185,4 miljoen euro afboeken op zijn vastgoed.

 

In de toekomst wil Corio zich gaan richten op de zogenaamde 'Favorite Meeting Places'. "In deze veranderende tijden moeten we ons aanpassen en klaar zijn om te innoveren. Ons FMP-concept is de weg voorwaarts, zoals innovators zoals Le Gru and Campania in Italië aantonen", zegt CEO Gerard Groener tegen Reuters.

 

De verkoopprijzen van de verkochte winkelcentra lagen gemiddeld 7,6 procent lager dan hun boekwaarde op het einde van vorig jaar. Gerard Groener, bestuursvoorzitter van Corio, vertelde aan het Financieele Dagblad dat hij toch nog tevreden is met de prijs. Volgens Corio is de huidige waarde van de 'Traditional Retail Centres' gedaald met 11,9 procent, terwijl die van de 'Favorite Meeting Places' gelijk bleef.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top