Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Op naar 50.000 leden

Op 22 juni opende Costco zijn allereerste vestiging in Villebon-sur-Yvette, ten zuidwesten van Parijs. Een schot in de roos, zo blijkt nu: de winkel telt nu al zo’n 41.800 kaarthouders (met de gratis tweede kaart voor gezinnen zijn het er al 66.700). “Wij mikten op 50.000 kaarten tegen 31 december. Maar gezien de progressie hopen we die kaap al vroeger te ronden”, zegt Gary Swindells, topman van Costco France. Ter info: een lidkaart kost 36 euro per jaar.

 

Ook over de gemiddelde besteding zijn ze bij Costco France best te spreken: zo’n 115 euro per bezoek, waarvan 70% voeding en 30% niet-voeding,

 

Gesterkt door dit succes hebben de Amerikanen, vroeger dan gepland, beslist om een tweede vestiging op te trekken, die eind 2019 of begin 2020 de deuren zal openen. Costco koestert de ambitie om op termijn vier à zes winkels in en rond Parijs te openen, met daar bovenop nog één à twee vestigingen in een grote provinciestad. Marseille, Lyon, Nice, Bordeaux en Toulouse staan alvast op het (boodschappen)lijstje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.