D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen, een van de grootste reisverkopers van Nederland, wil de komende jaren de macht van Google terugdringen als bemiddelaar bij reizen. De fysieke reiswinkels spelen daar een belangrijke rol bij.

Dat heeft online marketing manager Maarten Sinnecker van D-Reizen donderdag gezegd tijdens de Emerce Performance. Het bedrijf wil de ambitie bereiken door de winkels en de online business verder te integreren. Zo worden alle verkopen op basis van de postcode van de klant aan een fysieke winkel toegekend. Als klanten op internet zoeken naar D-Reizen zien ze een telefoonnummer dat rechtstreeks doorverbindt met een nabij filiaal. Ook de online chatfunctie wordt vanuit de winkels gevoerd. Voor beide zaken is er wel een callcenter als back-up.

D-Reizen is dan ook geenszins van plan om het aantal winkels terug te brengen. Op dit moment heeft de zusterketen van supermarktbedrijf Dirk van den Broek 180 vestigingen in winkelstraten. De ambitie is om dit uit te bouwen naar tweehonderd filialen. volgens Sinnecker is dat een investering die de moeite waard is. 'Winkels lonen de investering. Een online shop kan een conversie hebben van éénprocent. Bij de winkels is dat 10 procent.'
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top