D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen, een van de grootste reisverkopers van Nederland, wil de komende jaren de macht van Google terugdringen als bemiddelaar bij reizen. De fysieke reiswinkels spelen daar een belangrijke rol bij.

Dat heeft online marketing manager Maarten Sinnecker van D-Reizen donderdag gezegd tijdens de Emerce Performance. Het bedrijf wil de ambitie bereiken door de winkels en de online business verder te integreren. Zo worden alle verkopen op basis van de postcode van de klant aan een fysieke winkel toegekend. Als klanten op internet zoeken naar D-Reizen zien ze een telefoonnummer dat rechtstreeks doorverbindt met een nabij filiaal. Ook de online chatfunctie wordt vanuit de winkels gevoerd. Voor beide zaken is er wel een callcenter als back-up.

D-Reizen is dan ook geenszins van plan om het aantal winkels terug te brengen. Op dit moment heeft de zusterketen van supermarktbedrijf Dirk van den Broek 180 vestigingen in winkelstraten. De ambitie is om dit uit te bouwen naar tweehonderd filialen. volgens Sinnecker is dat een investering die de moeite waard is. 'Winkels lonen de investering. Een online shop kan een conversie hebben van éénprocent. Bij de winkels is dat 10 procent.'
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top