D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen wil macht Google verkleinen

D-Reizen, een van de grootste reisverkopers van Nederland, wil de komende jaren de macht van Google terugdringen als bemiddelaar bij reizen. De fysieke reiswinkels spelen daar een belangrijke rol bij.

Dat heeft online marketing manager Maarten Sinnecker van D-Reizen donderdag gezegd tijdens de Emerce Performance. Het bedrijf wil de ambitie bereiken door de winkels en de online business verder te integreren. Zo worden alle verkopen op basis van de postcode van de klant aan een fysieke winkel toegekend. Als klanten op internet zoeken naar D-Reizen zien ze een telefoonnummer dat rechtstreeks doorverbindt met een nabij filiaal. Ook de online chatfunctie wordt vanuit de winkels gevoerd. Voor beide zaken is er wel een callcenter als back-up.

D-Reizen is dan ook geenszins van plan om het aantal winkels terug te brengen. Op dit moment heeft de zusterketen van supermarktbedrijf Dirk van den Broek 180 vestigingen in winkelstraten. De ambitie is om dit uit te bouwen naar tweehonderd filialen. volgens Sinnecker is dat een investering die de moeite waard is. 'Winkels lonen de investering. Een online shop kan een conversie hebben van éénprocent. Bij de winkels is dat 10 procent.'
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top