DCM kiest voor e-commerce

DCM kiest voor e-commerce

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

“Partner van de vakhandel”

Omdat DCM werkt met producten die niet zo eenvoudig verzonden kunnen worden met de post, en die bovendien verpakt zijn in zakken van 20 kilo, zal het wel steevast blijven samenwerken met lokale tuincentra. “De consument zal rechtstreeks kunnen kopen via het digitaal platform, maar het tuincentrum in de buurt zal altijd betrokken worden bij de aankoop. Wij hebben een heel duidelijk distributiemodel: wij zijn de partner van de vakhandel”, aldus De Ceuster.

 

Vorig jaar ging DCM ook al een samenwerking aan met Biobest uit Westerlo, waarbij de natuurlijke bestrijdingsmiddelen van Biobest onder de naam Naturapy bij gespecialiseerde tuincentra werden verkocht. Een aantal van die producten konden ook al online worden besteld, waarna ze bij de klant thuis geleverd werden.