De Bijenkorf stopt met "Drie Dwaze Dagen" | RetailDetail

De Bijenkorf stopt met "Drie Dwaze Dagen"

De Bijenkorf stopt met "Drie Dwaze Dagen"

Volgende maand vinden bij warenhuisketen De Bijenkorf voor de laatste keer de Drie Dwaze Dagen plaats. Volgens de keten past het dertig jaar oude concept niet meer binnen de strategie van De Bijenkorf, dat zich vooral op het hogere segment wil focussen.

"Klanten komen voor beleving"

"Dat is onze focus. Daar passen geen prijsgedreven promoties in", zegt CEO Giovanni Colauto aan de Telegraaf. "We hebben genoeg succes. Onze omzet steeg in de eerste zes maanden met tien procent. De mensen komen niet voor korting, ze komen voor beleving."

 

De Drie Dwaze Dagen waren nochtans steeds een groot succes voor De Bijenkorf. Het concept werd in 1984 voor het eerst opgezet en wist steeds enkele honderdduizenden mensen naar de winkels en de website te lokken. Ook de gewone koopjesperiode werd onlangs flink ingekort: voortaan is die nog maar vijf weken lang, minder dan de helft van voorheen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.