De Hand van Maradona wil shop-in-shop bij Bijenkorf | RetailDetail

De Hand van Maradona wil shop-in-shop bij Bijenkorf

De Hand van Maradona wil shop-in-shop bij Bijenkorf

Webshop De Hand van Maradona is in gesprek met de Bijenkorf over een mogelijke shop-in-shop, die volgend jaar de deuren moet openen. Momenteel heeft de winkel voor sportmemorabilia enkel een showroom in Groningen.

Werken aan naambekendheid

Volgens oprichter Harm Jan Deuring is een fysieke locatie een noodzaak voor de webwinkel. "Een fysiek bezoekadres ondersteunt de betrouwbaarheid, wat essentieel is in deze markt", vertelt hij aan RetailNews. Vandaar ook dat het bedrijf een showroom heeft, zelfs al wordt die momenteel niet zoveel bezocht.


Met de shop-in-shop wil De Hand van Maradona vooral werken aan naambekendheid. Hij voegt eraan toe dat de start-up niet beschikt over een heel groot marketingbudget en dat een samenwerking met De Bijenkorf zo een relatief betaalbare oplossing is.


De Hand van Maradona was tot voor kort in handen van oprichter Harm Jan Deuring en mede-eigenaar Frank Krake. Begin deze maand kwam daar ook nog sportmarketingbureau Triple Double bij als derde aandeelhouder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.