De Kringwinkel blijft in opmars | RetailDetail

De Kringwinkel blijft in opmars

De Kringwinkel blijft in opmars

Ook in 2015 heeft De Kringwinkel zijn opmars weten verder te zetten. De keten kreeg vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder.

Doelstelling gehaald

Die klanten kochten gemiddeld 5,017 kilogram aan spullen, waarmee ook de officiële doelstelling van de OVAM werd gehaald. Daarom wordt ook meteen een nieuw doel van zeven kilogram gesteld, dat tegen 2022 moet gehaald worden. Om de nieuwe doelstelling voor 2022 te behalen, wil Vos in de toekomst extra winkels openen en meer samenwerken met bedrijven en partners. “Er valt bovendien nog veel te rapen door samenwerking met gemeentes bijvoorbeeld, door het plaatsen van brengpunten voor textiel op strategische plaatsen, enz….”

 

Dat toont zich ook in de omzet van De Kringwinkel, die met 6% steeg naar 48,16 miljoen euro. “Vorig jaar openden we vier nieuwe winkels. Het verkleinen van de afstand tussen onze winkels en de mensen zorgt ervoor dat ze ons meer goederen brengen, vaker een kijkje komen nemen en effectief tot een aankoop overgaan”, aldus Marleen Vos, algemeen directeur van KOMOSIE, het moederbedrijf van de keten. Daarnaast ziet Vos dat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan de zorg voor het milieu.

 

In Vlaanderen werd in 2015 69.550 ton aan producten verzameld door de 128 verkooppunten van De Kringwinkel. Daarvan kreeg 46% of 32.336 ton een tweede leven: een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.