De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

(publireportage) In een grootschalig consumentenonderzoek peilde Trustmedia, de advertising-divisie van De Tijd/L’Echo naar het koopgedrag van de Belgische consumenten en de lezers van De Tijd en L’Echo.

 

Online + offline: het resultaat is groter dan de som van de delen

Enkele opmerkelijke resultaten:

  • Omnichannel retailing is de toekomst: offline blijft het belangrijkste verkoopkanaal, maar online aankopen zitten in de lift.
  • Ten opzichte van andere generaties, geven de babyboomers meer geld uit aan aankopen.
  • De millennials (15-25 jaar) zoeken meer dan oudere generaties offline om vervolgens online te kopen.

 

Hoe plukt u de vruchten van dit onderzoek? Met de hulp van De Tijd l L’Echo. Het profiel van de lezers van De Tijd | L’Echo oogt bijzonder interessant: koopkrachtig (37% van de koopkracht in België), thuis in de digitale wereld, geïnteresseerd in promoties en bereid om nieuwe merken uit te proberen.


Meer weten?

Lees meer over ons consumentenonderzoek of neem contact op met Nancy Werbrouck: nancy.werbrouck@trustmedia.be of 02/422.05.07.

 

Kom zeker ook langs op de Trustmedia-stand op het RetailDetail Congress.