Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel | RetailDetail

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel
Foto: Decathlon

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

 

Nieuwe strategie zet in op proximiteit

In september krijgt winkelcentrum Shopping Nivelles de tweede Decathlon van Vlaams-Brabant, goed voor een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en een aangepaste corner voor populaire sporten in Nijvel en omstreken. Om te weten wat die zijn, gaat de winkelmanager van de nieuwe vestiging eerst nog op onderzoek bij de sportclubs in de regio.


“Je moet sportievelingen de artikelen kunnen aanbieden die overeenkomen met hun specifieke noden, zoals we ook al in Marche-en-Famenne of in onze winkel in The Mint in het centrum van Brussel hebben gedaan”, zegt Stefan Schins, ontwikkelingsverantwoordelijke bij Decathlon België.


De winkelopening past in de nieuwe strategie van Decathlon om meer op proximiteit in te zetten. De sportketen opent daarom steeds vaker vestigingen in winkelcentra en binnensteden, waarbij het ook inzet op technologie om de kleinere winkelruimte op te vangen.

 

Digitale pop-upwinkel Connect

Vanaf zes juni is in het winkelcentrum al een digitale pop-upwinkel te vinden: in de Connect-winkel kunnen klanten online bestellingen plaatsen en hun bestelde pakketjes afhalen. Twee medewerkers zullen in die periode ook voltijds aanwezig zijn om shoppers met tablets te helpen bij het zoeken en shoppen in de online catalogus.


Klanten kunnen er het volledige Decathlon-assortiment ook zelfstandig raadplegen en shoppen via internetzuilen in de pop-upruimte. Nog na de opening zullen zeven medewerkers ter beschikking blijven om klanten te helpen bij het bestellen.


Tijdens de werkzaamheden wil de sportketen shoppers ook al warm maken door wekelijks sportieve animaties te brengen in de galerij van het shoppingcenter en in een deel van de toekomstige winkel. Klanten kunnen er met sporten kennismaken aan de hand van activiteiten en 3D-animaties. Ook hoe de winkel zelf eruit zal zien, kunnen ze op een 3D-projectie ontdekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.