Deen opent non-foodwinkel | RetailDetail

Deen opent non-foodwinkel

Deen opent non-foodwinkel

Supermarktketen Deen heeft een non-foodwinkel geopend in een winkelcentrum in Enkhuizen, waar ook al een gewone supermarkt van Deen is.

"Leren door het te doen"

Met de opening van de winkel, die zelf geen naam draagt, wil Deen mee strijden tegen leegstand in het winkelcentrum de Koperwiek in Enkhuizen, om het zo aantrekkelijk te houden. In het pand zat voorheen een bloemenwinkel. De winkel zal wel maar enkele dagen per week geopend zijn, enkel op donderdag, vrijdag en zaterdag.

 

De inkoop van de winkel zal gedaan worden door de normale inkopers van het bedrijf en is een uitbreiding van het aantal non-foodartikelen dat tegenwoordig ook al te vinden is bij de supermarkten van Deen. "We zien wel wat het wordt. We doen het gewoon zoals we altijd doen bij Deen, we leren door het te doen", aldus directeur Boudewijn Deen van de supermarktketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.