Deense discounter Normal naar Nederland | RetailDetail

Deense discounter Normal naar Nederland

Deense discounter Normal naar Nederland
Normal

De Deense discountketen Normal komt naar Nederland: de eerste Nederlandse winkel opent in mei de deuren in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. De keten voert een gelijkaardig concept als dat van Action.

 

Testwinkel

De winkel in Utrecht wordt een proefproject, dat zal bepalen in welke mate er uitbreiding komt in Nederland. Is de vestiging een succes, dan wil Normal de komende jaren snel uitbreiden in Nederland. “Nederland stond hoog op onze lijst, omdat we overtuigd zijn van de potentie in dat land. De komende maanden gaat het bedrijf aan de slag om alle zaken rond personeel, ruimtes en marketing op orde te brengen”, zegt algemeen directeur Torben Mouritsen.

 

Normal werd vijf jaar geleden opgericht en is ondertussen uitgegroeid naar een keten met meer dan honderd vestigingen in Scandinavië. Mede-oprichter (samen met Mouritsen) is Anders Holch Povlsen, die al naam maakte als de eigenaar van modebedrijf Bestseller. Nederland is de eerste markt waar het buiten Scandinavië te vinden zal zijn.

 

Rechtstreekse concurrent Action

In de winkels van Normal zijn artikelen op het gebied van huishoudartikelen, persoonlijke verzorging en een hele reeks basisartikelen. Daarbij worden A-merken verkocht aan prijzen die 30 tot 50% lager liggen dan in andere winkels. Het houdt de prijzen laag door rechtstreeks bij de distributeurs in de hele EU in te kopen. Het biedt daarnaast ook producten aan die normaal gezien niet in de lokale winkels te vinden zijn. Het is qua concept dus een rechtstreekse concurrent van Action en andere discountketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.