Deense discounter Normal naar Nederland | RetailDetail

Deense discounter Normal naar Nederland

Deense discounter Normal naar Nederland
Normal

De Deense discountketen Normal komt naar Nederland: de eerste Nederlandse winkel opent in mei de deuren in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. De keten voert een gelijkaardig concept als dat van Action.

 

Testwinkel

De winkel in Utrecht wordt een proefproject, dat zal bepalen in welke mate er uitbreiding komt in Nederland. Is de vestiging een succes, dan wil Normal de komende jaren snel uitbreiden in Nederland. “Nederland stond hoog op onze lijst, omdat we overtuigd zijn van de potentie in dat land. De komende maanden gaat het bedrijf aan de slag om alle zaken rond personeel, ruimtes en marketing op orde te brengen”, zegt algemeen directeur Torben Mouritsen.

 

Normal werd vijf jaar geleden opgericht en is ondertussen uitgegroeid naar een keten met meer dan honderd vestigingen in Scandinavië. Mede-oprichter (samen met Mouritsen) is Anders Holch Povlsen, die al naam maakte als de eigenaar van modebedrijf Bestseller. Nederland is de eerste markt waar het buiten Scandinavië te vinden zal zijn.

 

Rechtstreekse concurrent Action

In de winkels van Normal zijn artikelen op het gebied van huishoudartikelen, persoonlijke verzorging en een hele reeks basisartikelen. Daarbij worden A-merken verkocht aan prijzen die 30 tot 50% lager liggen dan in andere winkels. Het houdt de prijzen laag door rechtstreeks bij de distributeurs in de hele EU in te kopen. Het biedt daarnaast ook producten aan die normaal gezien niet in de lokale winkels te vinden zijn. Het is qua concept dus een rechtstreekse concurrent van Action en andere discountketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.