Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Delhaize Schoten in twee weken tijd volledig gerenoveerd

Gisteren is de volledig vernieuwde Delhaize van Schoten officieel heropend, na een grondige renovatie die amper twee weken heeft geduurd. Een huzarenstukje, want een gelijkaardige renovatie neemt normaal drie tot zeven maanden in beslag.

Alles tegelijk in sneltempo

Amper twee weken geleden sloot de Delhaize in Schoten de deuren voor een grondige renovatie, maar gisteren ging de van kop tot teen gerenoveerde vestiging alweer open. “Normaal gezien zou het project dat wij voor ogen hadden gemakkelijk tussen drie en zeven maanden tijd in beslag genomen hebben", zegt districtsmanager Jonathan Van Dessel in Het Laatste Nieuws.

 

Het geheim? Alles werd tegelijk in sneltempo afgehandeld. "Normaal gezien zouden we eerst de vloer leggen over heel de oppervlakte en dan pas de koeltogen en de verlichting. Nu werd er honderd vierkante meter vloer gelegd en werd er op dat stuk meteen geschilderd, het plafond gestoken en koeltogen geïnstalleerd. En zo ging dat telkens verder.”

 

Behalve een nieuwe vloer en nieuwe koeltogen en rayons werden ook de buitengangen breder gemaakt en kwam er nieuwe verlichting: “Vroeger was onze winkel redelijk donker, bijna een bunker zelfs. Nu is er veel meer licht en meer warmte in de winkel. Met LED-lampen besparen we ook tot dertig procent aan energie”, aldus nog Van Dessel. Voor de inrichting deed Delhaize een beroep op Stamhuis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.