Detailhandel Nederland wil compensatie voor pinstoringen | RetailDetail

Detailhandel Nederland wil compensatie voor pinstoringen

Detailhandel Nederland wil compensatie voor pinstoringen

Detailhandel Nederland wil naar analogie met de Belgische detailhandel ook een compensatie krijgen wanneer er problemen zijn met het elektronische betaalverkeer. Hun Belgische collega's kregen een fikse compensatie na een grote panne tijdens de kerstpiek.

Belgen krijgen back-upsysteem

Tijdens de drukke kerstperiode was er in België een grote panne van het elektronische betaalverkeer. Gedurende enkele uren konden klanten niet meer pinnen, wat leidde tot heel wat financiële schade bij de winkeliers. Die zijn nu deels vergoed door Worldline, het bedrijf dat instaat voor de elektronische betalingen.

 

Zo krijgen alle kleine Belgische winkeliers een jaar lang gratis toegang tot een back-upsysteem, dat betalingen zelfs tijdens een storing mogelijk maakt. Ook zullen er geen transactiekosten worden aangerekend op de zaterdag voor Kerstmis gedurende de komende twee jaar. Alles samen komt de compensatie neer op een kostenplaatje van 5 miljoen euro voor Worldline.

 

Nederlanders willen voorbeeld volgen

Nederlandse winkeliers vragen nu dat ook zij worden vergoed bij storingen: de afgelopen maand waren er immers weer flink wat storingen op het betaalverkeer in Nederland. "Een back-upsysteem voor pinbetalingen is een oude wens van de Nederlandse winkeliers."

 

"Daarnaast is het een goede zaak dat de veroorzaker van de storingen zich moreel verplicht voelde om maatregelen te nemen", zegt Tom Ponjee, secretaris betalingsverkeer van Detailhandel Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.