Detailhandel Nederland wil Hogeschool voor de Handel | RetailDetail

Detailhandel Nederland wil Hogeschool voor de Handel

Detailhandel Nederland wil Hogeschool voor de Handel

Detailhandel Nederland is er van overtuigd dat er nood is aan een speciale Hogeschool voor de Handel. De organisatie denkt dat winkels er baat zouden bij hebben als leidinggevenden een speciale opleiding zouden krijgen.

Voorbeeld van horeca volgen

Guido van Woerkom, voorzitter van Detailhandel Nederland, zegt in een interview met BNR dat binnen die opleidingen vooral de focus moet komen liggen op financieel management, marketing en e-commerce.


Als voorbeeld kijkt hij naar de manier waarop de horeca in Nederland het onderwijs heeft georganiseerd, met onder andere drie Hoge Hotelscholen. "Het is een exportproduct geworden, overal in de wereld zie je Nederlanders die een goede horeca-opleiding hebben genoten", stelt hij. Een sector als de Detailhandel, die 700.000 mensen werk biedt en 100.000 winkels heeft, verdient dit ook."


Van Woerkom wijst er ook op dat opleidingen als HBO Small Business & Retailmanagement momenteel onder druk staan en dat er dus nood is aan een goed vormgegeven handelsopleiding. "De praktijk laat zien dat er behoefte aan is. Als iets goed is, betekent dat niet dat het niet beter kan. Onderwijs is één van de grote verklaringen waarom een bedrijf succes heeft of niet".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.