Detailmarkt China groeit met 90 procent | RetailDetail

Detailmarkt China groeit met 90 procent

Detailmarkt China groeit met 90 procent

Chinese consumenten zullen de komende jaren 90 procent meer geld aan retail spenderen, voorspelt retailanalist Conlumino's Retailing.

Vooral kansen voor modemerken

Deze stijging wordt veroorzaakt door het groeiende aantal stedelingen en de veranderdende levensstijl van de nieuwe economische middenklasse in China. Het onderzoeksbureau verwacht daarom dat retailers in 2018 ruim vier miljard euro zullen omzetten, terwijl dat op dit moment nog 2,3 miljard euro is.

 

De grootste groei wordt verwacht in de categorie fashion. Over een paar jaar spenderen consumenten in China vermoedelijk twee keer zoveel aan mode als nu het geval is. Conlumino-directeur Maureen Hilton ziet daarbij vooral kansen voor internationale merken: "Internet en social media hebben de fashion-industrie geglobaliseerd. Dat maakt het gemakkelijker voor bekende kledingmerken om uit te breiden." Verwacht wordt dat deze markt over vier jaar 255 miljard euro zal opbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.