Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group | RetailDetail

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group
Foto Colruyt Group

Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.

 

Culturele klik

Struye rapporteert rechtstreeks aan COO Frans Colruyt en wordt ook lid van de directieraad van de groep. Aan RetailDetail verklaart hij dat hij met veel goesting aan de job begint: “Als account director voor Colruyt Group bij Unilever heb ik intensief met het bedrijf samengewerkt. Ik ben dus goed vertrouwd met de retailer en ik ken er ook heel wat mensen. Er was altijd een goede culturele klik met het bedrijf, en dat werd enkel bevestigd in de gesprekken die ik de afgelopen maanden had.” De nieuwe algemeen directeur loopt nu enkele weken stage in verschillende winkels en centrale diensten om de uitdagingen voor de non-foodbusiness van de groep te doorgronden.

 

De nieuwbakken directeur heeft er al mooi parcours op zitten in FMCG en retail: na een loopbaan van meer dan tien jaar bij Unilever werd hij verkoopdirecteur bij Danone en daarna werd hij algemeen directeur Brico en Brico Planit bij Maxeda DIY Group. In december werd bekend dat hij na twee jaar en een half de doe-het-zelfketen zou verlaten. Daar werd hij opgevolgd door Patrick Vandenbogaerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.