Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group | RetailDetail

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group
Foto Colruyt Group

Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.

 

Culturele klik

Struye rapporteert rechtstreeks aan COO Frans Colruyt en wordt ook lid van de directieraad van de groep. Aan RetailDetail verklaart hij dat hij met veel goesting aan de job begint: “Als account director voor Colruyt Group bij Unilever heb ik intensief met het bedrijf samengewerkt. Ik ben dus goed vertrouwd met de retailer en ik ken er ook heel wat mensen. Er was altijd een goede culturele klik met het bedrijf, en dat werd enkel bevestigd in de gesprekken die ik de afgelopen maanden had.” De nieuwe algemeen directeur loopt nu enkele weken stage in verschillende winkels en centrale diensten om de uitdagingen voor de non-foodbusiness van de groep te doorgronden.

 

De nieuwbakken directeur heeft er al mooi parcours op zitten in FMCG en retail: na een loopbaan van meer dan tien jaar bij Unilever werd hij verkoopdirecteur bij Danone en daarna werd hij algemeen directeur Brico en Brico Planit bij Maxeda DIY Group. In december werd bekend dat hij na twee jaar en een half de doe-het-zelfketen zou verlaten. Daar werd hij opgevolgd door Patrick Vandenbogaerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Waarom Colruyt Group eigen aandelen blijft inkopen

15/05/2018

Retailgroep Colruyt koopt zijn eigen aandelen in aan een hoger tempo dan waarnemers hadden gedacht. Zo vergroot de familie de controle over de groep, en stijgt ook de winst per overblijvend aandeel.