Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden | RetailDetail

Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Het nieuwe winkelcentrum Docks Bruxsel heeft de drukke dagen van de eerste weken niet kunnen aanhouden. Toen waren er dagelijks nog tot 30.000 bezoekers, maar momenteel heeft het winkelcentrum meer weg van een spookstad.

Helft minder bezoekers

“Er is hier nu 50 à 60% minder volk dan in de eerste twee weken na de opening. Nochtans komen Kerstmis en de kersaankopen dichterbij. Dit zou onze drukste periode van het jaar moeten zijn”, zegt de verantwoordelijke van H&M aan La Libre.

 

Ook andere uitbaters klagen over het lage aantal bezoekers in het winkelcentrum. Zo zegt de uitbaatster van de kiosk Les Cupcakes d'Emilie, die 2.500 euro per maand moet neertellen voor haar plekje, dat ze op een weekdag niet meer dan vijftig gebakjes weet te verkopen. “Er komt soms echt niemand. Er moet echt iets worden ondernomen zodat we onze job kunnen behouden”, klinkt het. Heel wat winkels klagen ook over het grote verschil tussen weekdagen en het weekend, waardoor ze moeilijk kunnen inschatten hoeveel bezoekers er over de vloer gaan komen.

 

Bij uitbater JLL klinkt het dat november sowieso een rustige maand is, in de aanloop naar de kerstaankopen. “Dit is normaal. Er is volgende week een vergadering gepland met de winkeliers om een eerste analyse te maken van de cijfers”, aldus marketingverantwoordelijke Katrien Giebens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.