Dockx brengt nieuw winkelconcept naar Drogenbos | RetailDetail

Dockx brengt nieuw winkelconcept naar Drogenbos

Dockx brengt nieuw winkelconcept naar Drogenbos

De Dockx Group heeft zijn nieuw winkelconcept ook naar Drogenbos gebracht. Dit jaar moeten er nog eens vijf extra winkels geopend worden. Met het nieuwe concept wil Dockx inspelen op de groei van e-commerce.

 

“Inspelen op omnichannelaanpak retailers”

“Klanten kunnen er terecht in een winkel van zo’n 400 m² om een (verhuis)voertuig te huren, om verhuismateriaal te kopen of om een geassisteerde verhuis te regelen. Nieuw is dat de shop ook dienst doet als afhaalpunt voor grote pakketten. Zo is de shop uitgerust met een magazijn van 1.450 vierkante meter, die bedrijven kunnen gebruiken als lokaal distributiekanaal”, zegt Mario De Bruyn, commercieel directeur van Dockx Group, over de invulling van de Dockx Service Shop in Drogenbos.

 

Klanten krijgen in de winkel ook de keuze om grote goederen later op te halen of meteen met een gehuurd voertuig naar huis te brengen. Ze kunnen ook een complete dienstverlening verkrijgen, waarbij Dockx instaat voor het vervoer, de montage en de installatie van gekochte goederen. Dockx werkt daarvoor al samen met bedrijven als Ikea, Ixina, DHL en Bpost.

 

“We willen inspelen op de omnichannelaanpak van retailers en producenten. Doordat stadscentra steeds meer verkeersluw worden gemaakt en door de sterke groei van de e-commerce, ziet Dockx zich verplicht om een strategie te ontwikkelen waarbij de consument zelf de verkoops-, afhaal- en betaalkanalen kan kiezen. We willen overal in het land hetzelfde serviceniveau aanbieden en daarom is een nationale dekking van Dockx Service Shops noodzakelijk,” aldus De Bruyn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.