Duitse kandidaat-overnemer voor Euretco | RetailDetail

Duitse kandidaat-overnemer voor Euretco

Duitse kandidaat-overnemer voor Euretco

Inkooporganisatie Euretco komt misschien in de handen van het Duitse bedrijf EK Servicegroup. Euretco is het collectief achter winkelketens zoals Intersport, Libris, Hubo en Runnersworld.

Verregaande samenwerking

EK Servicegroup is net als Euretco een inkoopcollectief, met momenteel ongeveer 2.200 leden en een jaaromzet van ongeveer 1,3 miljard euro, wat nog een stuk hoger is dan de jaaromzet van 922 miljoen euro die Euretco in 2013 haalde.

 

Euretco en EK Servicegroup werken momenteel al samen, maar een woordvoerster van Euretco heeft bevestigd dat er gekeken wordt naar een verregaande samenwerking, waarbij het dus mogelijk tot een overname kan komen.

 

Euretco zelf heeft ongeveer 3.250 aangesloten winkels. Eind vorig jaar nam het nog DGN Retail over, waardoor het 350 doe-het-zelfwinkels van de merken Hubo, Multimate en Fixet in handen kreeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.