Duitse textielketen KIK naar België | RetailDetail

Duitse textielketen KIK naar België

Duitse textielketen KIK naar België

De Duitse textielketen KIK is op weg naar Antwerpen. De discounter is momenteel vooral in Oost-Europa te vinden, maar wil de komende jaren fiks uitbreiden en kijkt daarvoor ook naar België.

Kunde ist König

De keten werd pas in 1994 opgericht, maar het heeft ondertussen al meer dan 3.200 vestigingen. De komende vijf jaar moeten er daar nog eens 1.500 bijkomen, waaronder dus ook eentje in Antwerpen. Naast de Scheldestad zouden echter ook Gent, Brussel en Kortrijk op de planning staan van KIK, dat voor ‘Kunde is König’ staat. Het heeft vrij lang geduurd voor KIK de weg vond naar België, hoewel het al enkele jaren actief is in Nederland.

 

KIK zal in België de concurrentie moeten aangaan met winkelketens als Zeeman en Wibra, al bevinden de prijzen en het assortiment van de Duitse keten zich net boven die twee concurrenten. In het voorbije boekjaar haalde KIK een omzet van 1,7 miljard euro, een groei van 7%. Dankzij de grote expansieplannen hoopt het die groei opnieuw stevig aan te zwengelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.