Duitse winkelier vraagt entreegeld aan 'showroomers' | RetailDetail

Duitse winkelier vraagt entreegeld aan 'showroomers'

Duitse winkelier vraagt entreegeld aan 'showroomers'

Een winkelier in het Duitse Essen was het beu dat heel wat bezoekers van zijn cadeauwinkel enkel maar wat kwamen rond kijken. Daarom heeft hij besloten om voortaan 2 euro entreegeld te vragen aan iedereen die binnenwandelt.

“Kostbaar tijdverlies”

Wie de winkel van Michael Pütz in Essen binnen komt, wordt onmiddellijk gewaarschuwd dat hij daarvoor 2 euro zal moeten neertellen. Koopt de klant vervolgens niets, dan is hij het geld kwijt. Bij een aankoop krijgt de klant het geld wel terug. "Je moet weten dat ik overdag nog aan leveringen werk. Als hier iemand een kwartiertje komt rondkijken en ik kan niet doorwerken, dan stijgt de druk nog verder. Het is kostbare tijd die ik verlies", legt Pütz de reden achter zijn beslissing uit aan de Duitse krant Die Welt.

 

Pütz krijgt vanuit bepaalde hoeken steun voor zijn actie, vooral dan van andere winkeliers die het tevens beu zijn om een uitstalraam te zijn voor online winkels als Amazon. Andere gebruikers op Facebook zijn minder mild. “Men gaat toch kijken bij verschillende winkels voor men iets koopt! Ik vind dit afzetterij! Hopelijk wordt het verboden of krijgt hij nog weinig klanten over de vloer”, klinkt het in een post op Facebook.

 

Pütz is in ieder geval verrast dat sommige bezoekers er voor kiezen om het entreegeld gewoon neer te tellen, terwijl ze in ruil evengoed een kleine aankoop zouden kunnen doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.