Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Het koopjesspektakel Drie Dwaze Dagen wordt steeds meer een multichannelevenement voor warenhuisketen De Bijenkorf. Naar verwachting zal zo'n twintig procent van de omzet worden gerealiseerd in de webwinkel van het concern.

Digitale portier weer op post

"Via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20 procent van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Bij grote drukte in de webshop verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt", laat de onderneming weten.



Fysieke klanten krijgen nog wel een voordeel op hun online collega's: waar de winkels al om acht uur in de ochtend de deuren openen, verschijnen de aanbiedingen pas om negen uur in de webshop. De Drie Dwaze Dagen zijn de laatste voor klanten in Arnhem en Enschede. Beide vestigingen van het warenhuis sluiten komend jaar de deuren omdat ze niet meer passen in de strategie van Bijenkorf.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn het grootste jaarlijkse retailevenement in Nederland. Bijenkorf heeft dagelijks een groot aantal nieuwe, speciaal ingekochte, producten die met forse korting worden verkocht. Jaarlijks zorgen de Drie Dwaze Dagen voor lange rijen voor de deuren van de warenhuizen en voor een enorme omzetpiek voor het bedrijf. De volgende editie begint op woensdag 2 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top