Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online | RetailDetail

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Het koopjesspektakel Drie Dwaze Dagen wordt steeds meer een multichannelevenement voor warenhuisketen De Bijenkorf. Naar verwachting zal zo'n twintig procent van de omzet worden gerealiseerd in de webwinkel van het concern.

Digitale portier weer op post

"Via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20 procent van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Bij grote drukte in de webshop verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt", laat de onderneming weten.



Fysieke klanten krijgen nog wel een voordeel op hun online collega's: waar de winkels al om acht uur in de ochtend de deuren openen, verschijnen de aanbiedingen pas om negen uur in de webshop. De Drie Dwaze Dagen zijn de laatste voor klanten in Arnhem en Enschede. Beide vestigingen van het warenhuis sluiten komend jaar de deuren omdat ze niet meer passen in de strategie van Bijenkorf.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn het grootste jaarlijkse retailevenement in Nederland. Bijenkorf heeft dagelijks een groot aantal nieuwe, speciaal ingekochte, producten die met forse korting worden verkocht. Jaarlijks zorgen de Drie Dwaze Dagen voor lange rijen voor de deuren van de warenhuizen en voor een enorme omzetpiek voor het bedrijf. De volgende editie begint op woensdag 2 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.