Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Het koopjesspektakel Drie Dwaze Dagen wordt steeds meer een multichannelevenement voor warenhuisketen De Bijenkorf. Naar verwachting zal zo'n twintig procent van de omzet worden gerealiseerd in de webwinkel van het concern.

Digitale portier weer op post

"Via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20 procent van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Bij grote drukte in de webshop verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt", laat de onderneming weten.



Fysieke klanten krijgen nog wel een voordeel op hun online collega's: waar de winkels al om acht uur in de ochtend de deuren openen, verschijnen de aanbiedingen pas om negen uur in de webshop. De Drie Dwaze Dagen zijn de laatste voor klanten in Arnhem en Enschede. Beide vestigingen van het warenhuis sluiten komend jaar de deuren omdat ze niet meer passen in de strategie van Bijenkorf.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn het grootste jaarlijkse retailevenement in Nederland. Bijenkorf heeft dagelijks een groot aantal nieuwe, speciaal ingekochte, producten die met forse korting worden verkocht. Jaarlijks zorgen de Drie Dwaze Dagen voor lange rijen voor de deuren van de warenhuizen en voor een enorme omzetpiek voor het bedrijf. De volgende editie begint op woensdag 2 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top