Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Het koopjesspektakel Drie Dwaze Dagen wordt steeds meer een multichannelevenement voor warenhuisketen De Bijenkorf. Naar verwachting zal zo'n twintig procent van de omzet worden gerealiseerd in de webwinkel van het concern.

Digitale portier weer op post

"Via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20 procent van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Bij grote drukte in de webshop verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt", laat de onderneming weten.



Fysieke klanten krijgen nog wel een voordeel op hun online collega's: waar de winkels al om acht uur in de ochtend de deuren openen, verschijnen de aanbiedingen pas om negen uur in de webshop. De Drie Dwaze Dagen zijn de laatste voor klanten in Arnhem en Enschede. Beide vestigingen van het warenhuis sluiten komend jaar de deuren omdat ze niet meer passen in de strategie van Bijenkorf.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn het grootste jaarlijkse retailevenement in Nederland. Bijenkorf heeft dagelijks een groot aantal nieuwe, speciaal ingekochte, producten die met forse korting worden verkocht. Jaarlijks zorgen de Drie Dwaze Dagen voor lange rijen voor de deuren van de warenhuizen en voor een enorme omzetpiek voor het bedrijf. De volgende editie begint op woensdag 2 oktober.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top