Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Dwaze Dagen Bijenkorf steeds meer online

Het koopjesspektakel Drie Dwaze Dagen wordt steeds meer een multichannelevenement voor warenhuisketen De Bijenkorf. Naar verwachting zal zo'n twintig procent van de omzet worden gerealiseerd in de webwinkel van het concern.

Digitale portier weer op post

"Via deBijenkorf.nl is vrijwel het gehele Drie Dwaze Dagen-assortiment verkrijgbaar. Ruim 20 procent van de totale Drie Dwaze Dagen-omzet wordt inmiddels online gegenereerd. Bij grote drukte in de webshop verschijnt de digitale portier die ervoor zorgt dat iedereen prettig online kan shoppen. Dit zorgt voor een goede balans qua drukte, zowel online als in de filialen. Tijdens de topdrukte worden op de webshop drie orders per seconde verwerkt", laat de onderneming weten.



Fysieke klanten krijgen nog wel een voordeel op hun online collega's: waar de winkels al om acht uur in de ochtend de deuren openen, verschijnen de aanbiedingen pas om negen uur in de webshop. De Drie Dwaze Dagen zijn de laatste voor klanten in Arnhem en Enschede. Beide vestigingen van het warenhuis sluiten komend jaar de deuren omdat ze niet meer passen in de strategie van Bijenkorf.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn het grootste jaarlijkse retailevenement in Nederland. Bijenkorf heeft dagelijks een groot aantal nieuwe, speciaal ingekochte, producten die met forse korting worden verkocht. Jaarlijks zorgen de Drie Dwaze Dagen voor lange rijen voor de deuren van de warenhuizen en voor een enorme omzetpiek voor het bedrijf. De volgende editie begint op woensdag 2 oktober.

Tags: