Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte | RetailDetail

Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover heeft zijn fabriek in Boulogne-sur-Mer verkocht aan de familiegroep Vandeputte, ook een producent van zepen, detergenten en wasmiddelen. Vandeputte wil zo de productiecapaciteit uitbreiden om de vraag te kunnen volgen.

Mogelijkheden in Frankrijk

Vandeputte heeft momenteel ook al een fabriek in Moeskroen, maar daar was de productiecapaciteit te klein geworden. Ook ziet het bedrijf steeds meer opportuniteiten, waardoor de aankoop van de fabriek in Boulogne-sur-Mer een perfecte volgende stap is voor Vandeputte. Het bedrijf haalde in 2015 een omzet van 130 miljoen euro en stelt 230 mensen te werk. Net als Ecover heeft het veel aandacht voor duurzaamheid.

 

Ecover heeft zijn Franse fabriek verkocht, omdat het zijn volledige productie naar België verhuist. Daardoor stijgt de productie in de fabriek in Malle van 20 miljoen verpakkingen per jaar naar 35 miljoen verpakkingen. Ook in de toekomst moet de fabriek in Malle verder blijven groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.