Een derde cadeautjes voor Sinterklaas online gekocht | RetailDetail

Een derde cadeautjes voor Sinterklaas online gekocht

Een derde cadeautjes voor Sinterklaas online gekocht

Uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt dat ongeveer een derde van de totale bestedingen in het kader van Sinterklaas online zal gebeuren. De discussie rond Zwarte Piet zorgt er wel voor dat steeds minder mensen het feest vieren.

6 procent viert niet

44 procent van de in totaal 1.250 ondervraagde Nederlanders zegt dat ze Sinterklaas door de controverse rond Zwarte Piet minder leuk vinden. Zes procent zegt zelfs het feest helemaal niet te willen vieren en 14 procent twijfelt nog of er cadeautjes door de schoorsteen zullen komen.


Gelukkig voor de ondernemers zegt 83 procent van de consumenten die Sinterklaas wel vieren dat ze minstens één cadeautje zullen kopen. De grote ketens krijgen van die groep 64 procent over de vloer, terwijl kleine lokale winkels het met 47 procent moeten stellen. Twintig procent van de Nederlanders haalt ook een cadeautje bij de supermarkt.


53 procent van de ondervraagden zegt waarschijnlijk ook online te zullen kopen. Daardoor zal 34 procent van de totale bestedingen online worden gedaan. Veel ondervraagden zeggen het internet daarentegen te vermijden, omdat ze producten niet kunnen zien, voelen of ruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.