Eerste Weekend van de Klant een succes | RetailDetail

Eerste Weekend van de Klant een succes

Eerste Weekend van de Klant een succes

Het voorbije weekend werd voor de eerste keer het Weekend van de Klant georganiseerd. Dat is een samensmelting van de Dag van de Klant en Sunday Shopday, waarbij Comeos en Unizo voor het eerst samenwerkten. De cijfers waren alvast positief.

Samenwerking

Op zaterdag verwerkte Worldline meer dan 7,5 miljoen transacties: een groei van 16% ten opzichte van de laatste Dag van de Klant. Ook op zondag was er sprake van een stijging van 15% ten opzichte van de Sunday Shopday van een jaar eerder. “De formule van samenwerking tussen de ketens en de zelfstandigen heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat was net het doel van de actie”, zegt Dominique Michel van Comeos.

 

In vrijwel alle steden en gemeenten namen winkeliers deel aan het Weekend van de Klant. Daarbij bleven tienduizenden winkels het hele weekend geopend: niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.