Eerste weken Rive Gauche zijn een succes | RetailDetail

Eerste weken Rive Gauche zijn een succes

Eerste weken Rive Gauche zijn een succes

De eerste weken van het nieuwe winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi zijn een groot succes geworden. In de eerste 17 dagen sinds de opening kreeg het 700.000 bezoekers over de vloer, waarmee het veel beter doet dan de verwachtingen.

25 procent beter dan verwacht

Met die bezoekersaantallen doet Rive Gauche het immers 25 procent beter dan de bezoekersaantallen waar oorspronkelijk werd op gehoopt. Zaterdag is de beste dag voor het winkelcentrum, met tussen 45.000 en 50.000 bezoekers.

 

Ook de winkels in de omgeving profiteren volgens Rive Gauche mee van het succes van het winkelcentrum. Zo zou er momenteel heel wat meer volk te vinden zijn in de wijk Ville-Basse in Charleroi.

 

Omdat de toestroom aan bezoekers groter is dan verwacht, werd ook het mobiliteitsplan in samenspraak met de lokale autoriteiten licht aangepast. Zo zijn er op vrijdag en zaterdag signaalgevers te vinden in de omgeving, die er samen met de politie voor moeten zorgen dat de auto’s snel uit het stadscentrum geraken.

 

Volgende maand openen er in Rive Gauche trouwens nog vier nieuwe winkels. Dan openen Press Shop, H&M, Jack & Jones en Maison Scotch hun deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.