Efteling ruikt voorzichtig aan retailen

Efteling ruikt voorzichtig aan retailen

Het Nederlandse pretpark De Efteling experimenteert voorzichtig met retailen buiten het eigen terrein. Het park opent vrijdag een pop-upwinkel in een winkelcentrum in Breda.

Oude bekende voor de Efteling

De tijdelijke winkel komt in winkelcentrum De Barones in Breda, een winkelcentrum waar De Efteling eerder al een magazijnuitverkoop hield. De pop-upwinkel gaat oudere artikelen verkopen die niet meer in de parkwinkels te krijgen zijn. Vooralsnog heeft het park geen plannen om ook elders in het land dit soort tijdelijke winkels te openen, maar volgens een woordvoerder 'worden de prestaties wel in de gaten gehouden'.

 

De woordvoerder van De Efteling denkt dat zowel het park als het winkelcentrum profiteren van de tijdelijke winkel. "De Barones heeft er een huurder bij en wij kunnen mensen kennis laten maken met de Efteling." De Efteling beschikt over populaire figuren als Lange Jan en Holle Bolle Gijs, alsmede souvenirs gekoppeld aan de modernere attracties. Het park werd ooit ontworpen door kunstenaar Anton Pieck.De Efteling is met afstand het grootste pretpark van Nederland, met op het complex een breed aanbod aan winkels met souvenirs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top