Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels | RetailDetail

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc gaat reorganiseren. Dertien filialen in Nederland zijn niet langer rendabel nu almaar meer klanten steeds vaker online kopen. Moederconcern Beate Uhse gaat dan ook sterker inzetten op internetverkoop.

Online is "dé groeidiamant"

Eigenaar Beate Uhse sluit eind februari de winkels van Christine le Duc in Maastricht, Utrecht, Breda, Heerlen, Apeldoorn, Leeuwarden, Amersfoort, Hoorn, Delft, Enschede en Ede. Het filiaal aan het Spui in Amsterdam gaat in mei dicht, dat in Rotterdam volgt eind juni. Door de sluiting gaan 40 arbeidsplaatsen verloren, al vallen er geen gedwongen ontslagen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

 

"Retail is nog steeds belangrijk voor Beate Uhse, maar we gaan wel volop mee met het nieuwe winkelen", zegt interim-CEO Kees Vlasblom, volgens wie de verkoop van lingerie en mode via internet een echte vlucht neemt. "Online is dé groeidiamant. Retail slankt nu af. De winstgevende winkels die open blijven gaan zich met volle kracht bezighouden met lokale marketing, beurzen en het zo klantvriendelijk mogelijk helpen van klanten die hun zintuigen willen gebruiken bij het kopen van erotische artikelen."

 

Beate Uhse is het grootste erotiekconcern van Europa. De beursgenoteerde onderneming bestaat bijna 70 jaar en is actief in 10 landen. De omzet bedroeg in 2014 ruim 142,9 miljoen euro en het concern voert circa 20.000 producten. In Nederland zijn de retailketen Christine le Duc en online erotiekwarenhuis Pabo de bekendste merknamen. In België is de Duitse groep actief met Pabo. In maart maakt het eroticaconcern zijn cijfers over 2015 bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.