Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels | RetailDetail

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc gaat reorganiseren. Dertien filialen in Nederland zijn niet langer rendabel nu almaar meer klanten steeds vaker online kopen. Moederconcern Beate Uhse gaat dan ook sterker inzetten op internetverkoop.

Online is "dé groeidiamant"

Eigenaar Beate Uhse sluit eind februari de winkels van Christine le Duc in Maastricht, Utrecht, Breda, Heerlen, Apeldoorn, Leeuwarden, Amersfoort, Hoorn, Delft, Enschede en Ede. Het filiaal aan het Spui in Amsterdam gaat in mei dicht, dat in Rotterdam volgt eind juni. Door de sluiting gaan 40 arbeidsplaatsen verloren, al vallen er geen gedwongen ontslagen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

 

"Retail is nog steeds belangrijk voor Beate Uhse, maar we gaan wel volop mee met het nieuwe winkelen", zegt interim-CEO Kees Vlasblom, volgens wie de verkoop van lingerie en mode via internet een echte vlucht neemt. "Online is dé groeidiamant. Retail slankt nu af. De winstgevende winkels die open blijven gaan zich met volle kracht bezighouden met lokale marketing, beurzen en het zo klantvriendelijk mogelijk helpen van klanten die hun zintuigen willen gebruiken bij het kopen van erotische artikelen."

 

Beate Uhse is het grootste erotiekconcern van Europa. De beursgenoteerde onderneming bestaat bijna 70 jaar en is actief in 10 landen. De omzet bedroeg in 2014 ruim 142,9 miljoen euro en het concern voert circa 20.000 producten. In Nederland zijn de retailketen Christine le Duc en online erotiekwarenhuis Pabo de bekendste merknamen. In België is de Duitse groep actief met Pabo. In maart maakt het eroticaconcern zijn cijfers over 2015 bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.