Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore
Chronostock.be

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Pop-upstores, off- én online

Hoe zou’t nog zijn met Denis Knoops, vroeg de Franstalige zakenkrant L’Echo zich af. Sinds Knoops (52) in september 2017 moest opstappen bij Delhaize België, leek hij van de aardbol verdwenen. Maar nu is hij terug. Enkele weken geleden richtte hij zijn eigen management- en investeringsvennootschap op, “Coconut Tree”. En die stapte al meteen in het kapitaal van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock.

 

Chronostock werd acht jaar geleden opgericht en specialiseert zich in het openen van tijdelijke winkels in leegstaande handelspanden. Het opende er in ons land al zo’n 280, momenteel is een tiental operationeel.  “Het bedrijf kende een moeilijk 2017”, zegt Knoops in de zakenkrant. “Er was een kapitaalinjectie nodig om opnieuw een goede doorstart te maken.” Knoops legde 200.000 euro op tafel en werd in één klap hoofdaandeelhouder.

 

Daarnaast investeerde Knoops ook in Infinity Mobile. Die start-up ontwikkelde het ‘Shopitag platform’ dat klanten de kans geeft om op een eenvoudige manier een tijdelijke webshop in elkaar te steken voor promoties of het uitproberen van bepaalde productaanbiedingen.

 

“Bittere ervaring”

Uiteraard blikt Denis Knoops in de krant ook even terug op zijn vertrek  bij Delhaize België. “Ik ben toch wel vrij verbitterd uit die laatste ervaring gekomen”, geeft hij toe. Al heeft hij er wel een grote levensles aan overgehouden: “Ik wil niet meer werken met mensen die mijn waarden niet delen.”

 

Knoops blijft wel vierkant achter de herstructurering van 2014 staan: “Dat was een goed plan, dat gedurende twee jaar was voorbereid. Op menselijk vlak was het heel hard, maar het moest gebeuren”, aldus nog de voormalige CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.