Ex-FRS’ers komen op de proppen met HOE | RetailDetail

Ex-FRS’ers komen op de proppen met HOE

Ex-FRS’ers komen op de proppen met HOE

Enkele voormalige werknemers van Free Record Shop hebben hun eigen entertainmentwinkel uit de grond gestampt. HOE of Home of Entertainment is sinds begin november open in het centrum van Kampen en de bedoeling is dat er dit jaar al vier of vijf filialen komen van het nieuwe entertainmentconcept.

"Zetten in op beleving"

Willem Jan Westendorp en Nardus Koster, allebei eerder al shopmanager van een Free Record Shop, willen van HOE geen standaard entertainmentwinkel maken. "We verkopen natuurlijk films, games en muziek, maar zetten ook in op de beleving van deze producten. Dit moet de plaats worden waar liefhebbers elkaar ontmoeten en een kop koffie drinken aan de stamtafel die midden in de winkel staat."

 

"Goed contact met de klant is essentieel. De consumenten die nog fysiek producten kopen, zijn echte fans en willen meer dan alleen een product pakken en afrekenen", zegt Westendorp aan Entertainment Business. Momenteel biedt HOE vooral muziek en films aan, waarbij games voorlopig nog een beetje achter blijven, al heeft dat volgens Westendorp vooral te maken met de lancering van de nieuwe consoles en de kleinere back catalogus als gevolg.

 

Vier of vijf winkels in 2014

HOE doet het trouwens niet onaardig, waardoor er al plannen zijn om in 2014 met vier tot vijf franchisewinkels te starten. "We schrijven twee maanden na de opening al zwarte cijfers. Door sociale media als Facebook vinden steeds meer klanten hun weg naar onze winkel. We blijven natuurlijk keihard werken om de stijgende lijn door te zetten. 2014 heeft alles in zich om een mooi en spannend jaar te worden", aldus Westendorp.

 

Als het van Westendorp en Koster afhangt dan worden ook de nieuwe winkels geleid door voormalige werknemers van Free Record Shop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.