Extra lid voor raad van commissarissen Macintosh Retail Group

Extra lid voor raad van commissarissen Macintosh Retail Group

Ronald van der Vis is door Macintosh Retail Group genomineerd om lid te worden van de raad van commissarissen. Hij zal aan de aandeelhouders worden voorgesteld op een buitengewone algemene vergadering, waarna hij meer dan waarschijnlijk zal worden aangewezen als vijfde lid van de raad.

Jaren ervaring

De Nederlander van der Vis heeft flink wat ervaring in de retailwereld: van 1994 tot 1998 was hij topman van meubelmaker Royal Ahrend in Duitsland en Tsjechië. Daarna werkt hij elf jaar voor Pearle Europe Group, waarvan de laatste vijf jaar als CEO van het bedrijf. Vervolgens was hij van 2009 tot 2013 executive director of the board en CEO bij Esprit Holdings.

 

Momenteel maakt hij ook al deel uit van de raad van commissarissen bij het Zwitserse Sonova, het Nederlandse Beter Bed en het Duitse Douglas. Daar zal nu dus de positie bij Macintosh Retail Group bijkomen.

 

Macintosh Retail Group is het moederbedrijf van winkelformules zoals Brantano, Scapino en Jones Bootmaker. Het heeft een duizendtal filialen in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In 2012 had het bedrijf een omzet van 893,2 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top