Extra lid voor raad van commissarissen Macintosh Retail Group

Extra lid voor raad van commissarissen Macintosh Retail Group

Ronald van der Vis is door Macintosh Retail Group genomineerd om lid te worden van de raad van commissarissen. Hij zal aan de aandeelhouders worden voorgesteld op een buitengewone algemene vergadering, waarna hij meer dan waarschijnlijk zal worden aangewezen als vijfde lid van de raad.

Jaren ervaring

De Nederlander van der Vis heeft flink wat ervaring in de retailwereld: van 1994 tot 1998 was hij topman van meubelmaker Royal Ahrend in Duitsland en Tsjechië. Daarna werkt hij elf jaar voor Pearle Europe Group, waarvan de laatste vijf jaar als CEO van het bedrijf. Vervolgens was hij van 2009 tot 2013 executive director of the board en CEO bij Esprit Holdings.

 

Momenteel maakt hij ook al deel uit van de raad van commissarissen bij het Zwitserse Sonova, het Nederlandse Beter Bed en het Duitse Douglas. Daar zal nu dus de positie bij Macintosh Retail Group bijkomen.

 

Macintosh Retail Group is het moederbedrijf van winkelformules zoals Brantano, Scapino en Jones Bootmaker. Het heeft een duizendtal filialen in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In 2012 had het bedrijf een omzet van 893,2 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top