Eyes + More mikt op internationale groei

Eyes + More mikt op internationale groei
Brillenketen Eyes + More zet in op internationale groei. Recent werd in Leeuwarden de honderdste vestiging in Nederland en Duitsland geopend, maar de onderneming heeft het oog laten vallen op expansie in andere Europese landen, te beginnen met Oostenrijk.

Profiteren van de mode

Eyes + More is zeven jaar geleden opgericht door het ondernemersduo Ad Mathijssen en Eric Ezendam. Enkele jaren later kocht investeringsmaatschappij Vendis Capital zich voor twaalf miljoen euro in, waardoor het bedrijf een nieuwe groeispurt kon maken. Oprichter Mathijssen denkt dat het duidelijke prijsbeleid van de keten de belangrijkste factor is in het succes: Eyes + More heeft geen onverwachte kosten achteraf. Daarnaast speelt de groeiende rol van brillen als mode-item een rol bij de groei.

 

Ter gelegenheid van de opening van de honderdste winkel heeft Eyes + More een speciale actie, waarbij klanten hun derde bril met honderd procent korting krijgen. Het bedrijf concurreert in Nederland onder meer met bedrijven als Hans Anders en Pearle. Ook de van oorsprong buitenlandse ketens Specsavers en Fielmann zijn bezig met een opmars. Daarnaast telt de markt nog talloze zelfstandige ondernemers onder eigen naam of met een kleinere keten. Eyes + More profileert zich als een 'value for money'-concept volgens het model van modeketens als H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top