Eyes + More mikt op internationale groei | RetailDetail

Eyes + More mikt op internationale groei

Eyes + More mikt op internationale groei
Brillenketen Eyes + More zet in op internationale groei. Recent werd in Leeuwarden de honderdste vestiging in Nederland en Duitsland geopend, maar de onderneming heeft het oog laten vallen op expansie in andere Europese landen, te beginnen met Oostenrijk.

Profiteren van de mode

Eyes + More is zeven jaar geleden opgericht door het ondernemersduo Ad Mathijssen en Eric Ezendam. Enkele jaren later kocht investeringsmaatschappij Vendis Capital zich voor twaalf miljoen euro in, waardoor het bedrijf een nieuwe groeispurt kon maken. Oprichter Mathijssen denkt dat het duidelijke prijsbeleid van de keten de belangrijkste factor is in het succes: Eyes + More heeft geen onverwachte kosten achteraf. Daarnaast speelt de groeiende rol van brillen als mode-item een rol bij de groei.

 

Ter gelegenheid van de opening van de honderdste winkel heeft Eyes + More een speciale actie, waarbij klanten hun derde bril met honderd procent korting krijgen. Het bedrijf concurreert in Nederland onder meer met bedrijven als Hans Anders en Pearle. Ook de van oorsprong buitenlandse ketens Specsavers en Fielmann zijn bezig met een opmars. Daarnaast telt de markt nog talloze zelfstandige ondernemers onder eigen naam of met een kleinere keten. Eyes + More profileert zich als een 'value for money'-concept volgens het model van modeketens als H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.