Eyes + More mikt op internationale groei

Eyes + More mikt op internationale groei
Brillenketen Eyes + More zet in op internationale groei. Recent werd in Leeuwarden de honderdste vestiging in Nederland en Duitsland geopend, maar de onderneming heeft het oog laten vallen op expansie in andere Europese landen, te beginnen met Oostenrijk.

Profiteren van de mode

Eyes + More is zeven jaar geleden opgericht door het ondernemersduo Ad Mathijssen en Eric Ezendam. Enkele jaren later kocht investeringsmaatschappij Vendis Capital zich voor twaalf miljoen euro in, waardoor het bedrijf een nieuwe groeispurt kon maken. Oprichter Mathijssen denkt dat het duidelijke prijsbeleid van de keten de belangrijkste factor is in het succes: Eyes + More heeft geen onverwachte kosten achteraf. Daarnaast speelt de groeiende rol van brillen als mode-item een rol bij de groei.

 

Ter gelegenheid van de opening van de honderdste winkel heeft Eyes + More een speciale actie, waarbij klanten hun derde bril met honderd procent korting krijgen. Het bedrijf concurreert in Nederland onder meer met bedrijven als Hans Anders en Pearle. Ook de van oorsprong buitenlandse ketens Specsavers en Fielmann zijn bezig met een opmars. Daarnaast telt de markt nog talloze zelfstandige ondernemers onder eigen naam of met een kleinere keten. Eyes + More profileert zich als een 'value for money'-concept volgens het model van modeketens als H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top