Eyes + More mikt op internationale groei

Eyes + More mikt op internationale groei
Brillenketen Eyes + More zet in op internationale groei. Recent werd in Leeuwarden de honderdste vestiging in Nederland en Duitsland geopend, maar de onderneming heeft het oog laten vallen op expansie in andere Europese landen, te beginnen met Oostenrijk.

Profiteren van de mode

Eyes + More is zeven jaar geleden opgericht door het ondernemersduo Ad Mathijssen en Eric Ezendam. Enkele jaren later kocht investeringsmaatschappij Vendis Capital zich voor twaalf miljoen euro in, waardoor het bedrijf een nieuwe groeispurt kon maken. Oprichter Mathijssen denkt dat het duidelijke prijsbeleid van de keten de belangrijkste factor is in het succes: Eyes + More heeft geen onverwachte kosten achteraf. Daarnaast speelt de groeiende rol van brillen als mode-item een rol bij de groei.

 

Ter gelegenheid van de opening van de honderdste winkel heeft Eyes + More een speciale actie, waarbij klanten hun derde bril met honderd procent korting krijgen. Het bedrijf concurreert in Nederland onder meer met bedrijven als Hans Anders en Pearle. Ook de van oorsprong buitenlandse ketens Specsavers en Fielmann zijn bezig met een opmars. Daarnaast telt de markt nog talloze zelfstandige ondernemers onder eigen naam of met een kleinere keten. Eyes + More profileert zich als een 'value for money'-concept volgens het model van modeketens als H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dynamo Retail Group neemt Fietscity over

25/09/2017

Dynamo Retail Group neemt vanaf 1 oktober Fietscity over. Die keten heeft zijn hoofdzetel in Enschede en heeft momenteel elf vestigingen in Nederland. Dynamo Retail Group heeft al meer dan 800 winkels in Nederland.

Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Back to top