Omzet Coolblue stijgt tot 1,2 miljard euro

Flinke omzetstijging voor Coolblue

Flinke omzetstijging voor Coolblue

E-commercebedrijf Coolblue heeft zijn omzet vorig jaar met liefst 38% zien klimmen tot 1,2 miljard euro. De operationele kasstroom steeg tot 21 miljoen euro, met dank aan een fors investeringsprogramma.

 

“Aller(x6)mooiste Coolblue-jaar ooit”

2017 was een straf jaar voor Coolblue: er kwamen drie megahallen bij, de twee distributiecentra werden gegroepeerd, acht witgoeddepots gingen open en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen. Tegelijk investeerde het bedrijf in de uitbreiding van zijn bezorgdienst: CoolblueBezorgt telt intussen al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots verspreid over Nederland en België. Nog vorig jaar zette Coolblue ook zijn eerste stappen op de Brusselse en Waalse markt. En tot slot introduceerde het een totaal nieuw winkelconcept in Amsterdam en Den Haag.

 

Met een omzetgroei van 38% presteerde Coolblue in 2017 wel minder sterk dan in 2016 en 2015, toen er telkens een groei met 50% kwam. Maar uitgedrukt in klinkende munt is een omzetstijging van 857 miljoen naar 1,2 miljard euro natuurlijk wel de grootste tot nu toe.

 

Logisch dus dat topman Pieter Zwart spreekt van het “aller-aller-aller-aller-aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken.” Dit jaar mikt de topman op een omzetgroei met een kwart, tot anderhalf miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.