Omzet Coolblue stijgt tot 1,2 miljard euro

Flinke omzetstijging voor Coolblue

Flinke omzetstijging voor Coolblue

E-commercebedrijf Coolblue heeft zijn omzet vorig jaar met liefst 38% zien klimmen tot 1,2 miljard euro. De operationele kasstroom steeg tot 21 miljoen euro, met dank aan een fors investeringsprogramma.

 

“Aller(x6)mooiste Coolblue-jaar ooit”

2017 was een straf jaar voor Coolblue: er kwamen drie megahallen bij, de twee distributiecentra werden gegroepeerd, acht witgoeddepots gingen open en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen. Tegelijk investeerde het bedrijf in de uitbreiding van zijn bezorgdienst: CoolblueBezorgt telt intussen al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots verspreid over Nederland en België. Nog vorig jaar zette Coolblue ook zijn eerste stappen op de Brusselse en Waalse markt. En tot slot introduceerde het een totaal nieuw winkelconcept in Amsterdam en Den Haag.

 

Met een omzetgroei van 38% presteerde Coolblue in 2017 wel minder sterk dan in 2016 en 2015, toen er telkens een groei met 50% kwam. Maar uitgedrukt in klinkende munt is een omzetstijging van 857 miljoen naar 1,2 miljard euro natuurlijk wel de grootste tot nu toe.

 

Logisch dus dat topman Pieter Zwart spreekt van het “aller-aller-aller-aller-aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken.” Dit jaar mikt de topman op een omzetgroei met een kwart, tot anderhalf miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.