Flying Tiger aast op stevige expansie | RetailDetail

Flying Tiger aast op stevige expansie

Flying Tiger aast op stevige expansie

Het Deense Flying Tiger wil in Nederland uitbreiden naar veertig winkels en is daarvoor op zoek naar geschikte winkelpanden. Het bedrijf kijkt daarvoor vooral naar A1-locaties of atypische locaties voor een winkel.

Omzet +72 procent

Momenteel heeft Flying Tiger tien winkels in Nederland, dubbel zo veel als begin vorig jaar. Dankzij die vijf nieuwe winkels steeg de Nederlandse omzet vorig jaar met 72 procent. De keten wil het aantal filialen graag verviervoudigen de komende jaren, maar vindt het moeilijk om de juiste locaties te vinden.


Flying Tiger is vooral bekend vanwege een steeds wisselend assortiment tegen lage prijzen. Al wil Annemieke Degens Dil, die de helft van de Nederlandse joint venture van Flying Tiger in handen heeft, niet zeggen dat ze een discounter zijn: "We zijn helemaal niet bezig met prijs en hebben nooit een aanbieding", zegt ze aan het Financieele Dagblad.

 

Het complete assortiment dat in de winkels wordt verkocht, komt uit Denemarken. De helft van het gamma wordt ontworpen door Flying Tiger zelf en elke maand komen er driehonderd tot vierhonderd nieuwe producten.

 

De keten is momenteel aanwezig in 21 landen met 320 winkels en heeft een wereldwijde omzet van 228 miljoen euro. Wereldwijd openen er elke week drie winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.