"Franchisezaken Halfords gaan zeker door" | RetailDetail

"Franchisezaken Halfords gaan zeker door"

"Franchisezaken Halfords gaan zeker door"

De 28 franchisewinkels van het failliete Halfords zijn niet van plan om de handdoek te gooien. Zij vallen buiten het faillissement en zullen naar alle waarschijnlijkheid verder gaan onder een andere naam.

"Dubbel gevoel"

De enige voorwaarde is wel dat Halfords geen doorstart maakt. Als die er toch komt, dan willen de onafhankelijke ondernemers gewoon blijven verder werken onder de naam Halfords.

 

Die doorstart is momenteel echter van de baan. De curatoren zeggen nog in gesprek te zijn met één kandidaat. Als daar geen overeenkomst uit de bus komt, dan zal er geen doorstart komen.

 

Vorige week raakte al bekend dat de franchisenemers van Halfords al verkennende gesprekken hebben gevoerd met andere inkooporganisaties, om zo een oplossing te zoeken voor mogelijke problemen bij de bevoorrading. "Maar je zit daar met een dubbel gevoel aan tafel als nog niet duidelijk is of er een doorstart komt", zei franchisenemer Pieter Bruin toen aan het Financieele Dagblad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.