Free Record Shop maakt comeback | RetailDetail

Free Record Shop maakt comeback

Free Record Shop maakt comeback

Free Record Shop gaat een terugkeer maken in de winkels van Boekenvoordeel. Het assortiment van de failliete keten zal er verkocht worden door middel van een shop-in-shop in bijna alle filialen van Boekenvoordeel.

Merk- en beeldrechten

Boekenvoordeel kocht na het faillissement alle activa van Free Record Shop voor 114.950 euro. Daar zat de overblijvende inventaris van de 36 overgebleven vestigingen bij, maar ook de merk- en beeldrechten. Boekenvoordeel gaat daar nu gebruik van maken om een hoekje in hun winkels in te richten als Free Record Shop. Dat meldt RetailNews.

 

De shop-in-shops zullen dienen als aanvulling op het huidige media-assortiment van Boekenvoordeel en zullen zowel koopjes bevatten als meer dan 600 nieuwe titels. Boekenvoordeel is ook eigenaar van de website van Free Record Shop. Daar staat momenteel enkel te lezen dat "er wat gaat gebeuren", maar verdere informatie is er nog niet beschikbaar.

 

Free Record Shop sloot in april definitief de deuren, na een lange lijdensweg met faillissementen en een mislukte doorstart. Op het einde van 2013 sloten eerst alle Belgische filialen de deuren, nadat een overname door het Britse Hilco er niet kwam en enkele maanden moesten de 36 overgebleven Nederlandse filialen ook de boeken neerleggen. Toen werd al snel duidelijk dat Boekenvoordeel interesse had om de activa van de keten over te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.