Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond | RetailDetail

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond
Investeerder ProCures neemt boekhandelsketen Selexyz over voor 3,5 miljoen euro. Die investeerder wil nu ook ramsjketen De Slegte aankopen en de beide winkelketens laten fuseren. De combinatie moet een doorstart opleveren voor Selexyz, zegt bewindvoerder Jan Dingemans van Selexyz in NRC Handelsblad.

Dinsdag definitief?

De rechtbank besloot afgelopen vrijdag al dat ProCures voor 3,5 miljoen euro de zestien winkels van Selexyz mag overnemen. Selexyz heeft een schuldenlast van tussen de 15 en 18 miljoen euro. Dinsdag in de loop van de ochtend raakt de overname waarschijnlijk formeel rond. De aankoop van De Slegte bevindt zich nog in een vroeger stadium, waarbij de overnameprijs nog onduidelijk is. De Slegte heeft achttien winkels.

 

De samenvoeging van de twee ketens zou vooral moeten helpen in het drukken van de huurkosten. Volgens ProCures zou samenvoeging van de winkels tot een jaarlijkse besparing van 9,6 miljoen euro leiden. Door ook te snijden in het personeelsbestand kan nog eens zes miljoen euro worden bespaard. Het combineren van het brede assortiment van Selexyz en het ramsj-aanbod van De Slegte maakt de winkels bovendien een stuk aantrekkelijker voor klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.