Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond | RetailDetail

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond
Investeerder ProCures neemt boekhandelsketen Selexyz over voor 3,5 miljoen euro. Die investeerder wil nu ook ramsjketen De Slegte aankopen en de beide winkelketens laten fuseren. De combinatie moet een doorstart opleveren voor Selexyz, zegt bewindvoerder Jan Dingemans van Selexyz in NRC Handelsblad.

Dinsdag definitief?

De rechtbank besloot afgelopen vrijdag al dat ProCures voor 3,5 miljoen euro de zestien winkels van Selexyz mag overnemen. Selexyz heeft een schuldenlast van tussen de 15 en 18 miljoen euro. Dinsdag in de loop van de ochtend raakt de overname waarschijnlijk formeel rond. De aankoop van De Slegte bevindt zich nog in een vroeger stadium, waarbij de overnameprijs nog onduidelijk is. De Slegte heeft achttien winkels.

 

De samenvoeging van de twee ketens zou vooral moeten helpen in het drukken van de huurkosten. Volgens ProCures zou samenvoeging van de winkels tot een jaarlijkse besparing van 9,6 miljoen euro leiden. Door ook te snijden in het personeelsbestand kan nog eens zes miljoen euro worden bespaard. Het combineren van het brede assortiment van Selexyz en het ramsj-aanbod van De Slegte maakt de winkels bovendien een stuk aantrekkelijker voor klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.