Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond | RetailDetail

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond

Fusie tussen Selexyz en De Slegte bijna rond
Investeerder ProCures neemt boekhandelsketen Selexyz over voor 3,5 miljoen euro. Die investeerder wil nu ook ramsjketen De Slegte aankopen en de beide winkelketens laten fuseren. De combinatie moet een doorstart opleveren voor Selexyz, zegt bewindvoerder Jan Dingemans van Selexyz in NRC Handelsblad.

Dinsdag definitief?

De rechtbank besloot afgelopen vrijdag al dat ProCures voor 3,5 miljoen euro de zestien winkels van Selexyz mag overnemen. Selexyz heeft een schuldenlast van tussen de 15 en 18 miljoen euro. Dinsdag in de loop van de ochtend raakt de overname waarschijnlijk formeel rond. De aankoop van De Slegte bevindt zich nog in een vroeger stadium, waarbij de overnameprijs nog onduidelijk is. De Slegte heeft achttien winkels.

 

De samenvoeging van de twee ketens zou vooral moeten helpen in het drukken van de huurkosten. Volgens ProCures zou samenvoeging van de winkels tot een jaarlijkse besparing van 9,6 miljoen euro leiden. Door ook te snijden in het personeelsbestand kan nog eens zes miljoen euro worden bespaard. Het combineren van het brede assortiment van Selexyz en het ramsj-aanbod van De Slegte maakt de winkels bovendien een stuk aantrekkelijker voor klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top