The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar | RetailDetail

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

 

Vertalingen op komst

De winnaar werd donderdagavond 19 april bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Managementboekengala in Rotterdam. The Future Of Shopping verscheen eind 2017. In het boek buigen de auteurs zich over alle grote vragen in de retailsector, gaande van hoe merken aansluiting kunnen vinden bij de Nieuwe Consument tot de toekomst van kweekvlees in de supermarkt. De titel Managementboek van het Jaar, een initiatief van online boekhandel Managementboek.nl, werd dit jaar voor de vijftiende maal uitgereikt. In al die tijd waren er maar twee Vlaamse winnaars. In 2015 won Gino Van Ossel met zijn boek Omnichannel in retail.

 

Een uitgebreid interview met de auteurs vind je hier. Het boek is verkrijgbaar in de betere boekhandel of je kan het hier online bestellen. Een Franse, Engelse en zelfs Chinese vertaling zitten nu in de pijplijn. Medeauteur Jorg Snoeck geeft bovendien een keynote op het komende RetailDetail Congress op 26 april in Schelle. Er zijn nog enkele tickets!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.