Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout | RetailDetail

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Vandaag gaven RetailDetail en UNIZO de aftrap van het tweede deel van The Future of Shopping Roadshow in Turnhout. Het beproefde concept toont de toekomst van de retail in zes zeecontainers.

Missie wordt verdergezet

Wie nog niet de kans heeft gehad om de Future of Shopping Roadshow te bezoeken, of het gewoon allemaal nog eens wil zien, kan dit voorjaar terecht in Turnhout, Antwerpen, Sint-Niklaas, Aalst, Oostende, Brugge, Genk én Brussel. Met de Nationale Loterij heeft de Future of Shopping Roadshow er weer een grote nieuwe partner bij.

 

Vandaag werd de spits afgebeten in Turnhout, waar RetailDetail en UNIZO handelaars nog tot 17 maart ‘futureproof’ maken. Luc Hermans, schepen voor lokale economie van Turnhout, belichtte er bij de opening alvast de inspanningen van de Kempense hoofdstad om Turnhout een shoppingstad te laten blijven. 

 

Ook Flor Joosen, voorzitter UNIZO-Turnhout en voormalig nationaal voorzitter van UNIZO, verwelkomde alle aanwezigen. Jorg Snoeck van RetailDetail toonde dan weer de uitdagingen voor de lokale retail en verzorgde een interactieve rondleiding doorheen de winkel van de toekomst.

 

Volgende stop : Antwerpen

Na Turnhout is Antwerpen aan de beurt: de Future of Shopping Roadshow staat er op de Groenplaats van 22 tot 24 maart. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus reserveer snel uw gratis bezoek op www.ontdekdecontainer.be.


The Future of Shopping is een initiatief van RetailDetail en UNIZO in samenwerking met Citylife, Bancontact, KBC, Proximus, Samsung, Centomedia, Roularta, Securitas, Citydepot, Nationale Loterij, Sodexo en Digilocal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.