Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee  | RetailDetail

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 
Foto: Sorbis / Shutterstock.com

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

 

Wat kan je leren van China?

Alibaba legt Amazon het vuur aan de schenen, Tencent groeit en innoveert sneller dan Facebook, ’s werelds grootste supermarktgroepen vechten allemaal om een plek onder de Chinese zon… Wie zet in China de toon en hoe ga je er als Westers bedrijf mee om? Wat kan je leren van de Chinese markt? 

 

Met 1,3 miljard inwoners is China niet alleen het meest bevolkte land ter wereld, het wordt ook de grootste digitale markt. Traditie en hypermoderne technologie vinden er elkaar in een groeimarkt om u tegen te zeggen: retailomzetten groeien er aan een maandelijks tempo van om en bij de 10%. Geen wonder dus dat steeds meer bedrijven de weg naar China vinden, terwijl Chinese innovators hun zinnen op de Europese markt zetten.

 

Van Alibaba langs Starbucks tot Tencent

Van 14 tot 19 oktober 2018 organiseert RetailDetail de RetailHunt China: vijf dagen vol inspiratie, bewustwording en ontdekking. Met retailexpert Jorg Snoeck als gids en de ondersteuning van Alibaba en Walmart Asia zelf, ontdek je met een selecte groep medetopmanagers metropolen Sjanghai, Hangzhou en Shenzhen. 

 

Bezoek Alibaba’s hoogst innovatieve "supermarkt van de toekomst" Hema, de grootste Starbucks ter wereld, een mega-winkelcentrum met Olympische schaatspiste en tal van inspirerende lokale en internationale retailconcepten. Bij Tencent, de leidende internetspeler van China, en in de ESSCA Business School in Sjanghai leer je ook alles over de Chinese innovatiestrategie en -drang, terwijl Alibaba een exclusieve inkijk geeft in zijn hypermoderne hoofdkantoren in Hangzhou. 

 

Inschrijven kan via info@retaildetail.be. Wees er snel bij, want de plaatsen zijn beperkt!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof – waar ook Galeria Inno toe behoort – zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.