Galeria Inno krijgt extreme makeover

Galeria Inno krijgt extreme makeover
Foto Galeria Inno

Warenhuisketen Galeria Inno wil de komende drie jaar alle 16 filialen grondig vernieuwen. De vestiging in Schoten kreeg als eerste een nieuw kleedje. Ook online innoveert de retailer.

 

Eigentijds en huiselijk

De winkelrenovatie is een onderdeel van het vernieuwingsprogramma dat CEO Armin Devender afgelopen voorjaar al aankondigde in een interview met RetailDetail. De warenhuisketen wil sterker inzetten op een premium positionering, zal volgend jaar een online marktplaats openen en wil samenwerkingen opzetten met nieuwe partners, met name in de voedingssector. De eerste tekenen van verandering zijn nu zichtbaar in de 8000 vierkante meter grote vestiging in Schoten.
 

Het aanbod van zowat 800 topmerken is gebleven, maar de winkel zelf oogt een stuk eigentijdser. Met warme designverlichting, houten meubilair, tapijten, behangpapier en videomuren creëert de retailer een moderne en tegelijk huiselijke sfeer. Galeria Inno heeft gekozen voor nieuwe, gestileerde paspoppen, een strakke signalisatie in zwart-wit en een uniforme merkaanduiding. De paskamers ogen luxueus. Handig voor de shoppers zijn hulpmiddelen zoals papieren lintmeters of maat- en pasvormtabellen.

 

Inspirerend interieur

In Schoten kreeg elke afdeling een eigen karakter. Op het gelijkvloers bevinden zich de modeaccessoires, parfumerie, lingerie, dames- en kinderartikelen. De beauty- en parfumerieafdeling kreeg nieuwe meubelen, verbeterde verlichting laat de juwelen en horloges nog meer schitteren. Voor kinderen zijn er speelse meubeltjes en een grote fotowand. De herenafdeling op de eerste verdieping biedt extra sfeer en inspiratie in de merkencorners. Daarnaast bevindt zich ook de homeafdeling met thema's als koken, tafelen, deco, slapen en huishoudlinnen. De servicesafdeling, zoals de klantendienst nu heet, heeft een sfeervolle zithoek en koffiecorner. Zo worden klanten niet alleen verwend tijdens het winkelen, maar ook bij het regelen van praktische zaken.
 

"Wie dit grootwarenhuis binnenstapt, voelt meteen de positieve vibe van het inspirerende interieur,” zegt marketingdirecteur Elly Zwinnen. “De winkelarchitectuur zet in op een uitnodigend grondplan, met diverse werelden. Natuurlijke warmte en gezelligheid zijn overal voelbaar door het royale gebruik van nieuwe houten meubelen, houten bekleding aan de kassa's, en zithoeken met tapijt en fauteuils."

 

Omnichannelstrategie

De verbouwing van de Galeria Inno winkel in Schoten is het startpunt van een ambitieus plan waarin ook het digitale luik niet ontbreekt. "In onze nieuwe omnichannelstrategie breiden we de offline business uit naar een online marketplace,” zegt CEO Armin Devender. “Omnichannel betekent dat klanten marketplaceproducten kunnen afhalen in de winkels en ze daar ook inleveren. Ook bestellen in de winkel en thuis laten leveren wordt mogelijk. En dat allemaal in winkels met een vernieuwd en trendy, eigentijds interieur - zoals je dat hier in Schoten in primeur kunt ervaren."