Galeries Lafayette krijgt tik na terrorisme

Galeries Lafayette krijgt tik na terrorisme

Galeries Lafayette krijgt tik na terrorisme

De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette heeft in de eerste helft van het boekjaar zijn omzet met 6% zien dalen en wijst daarvoor onder andere naar de nasleep van de terroristische aanslagen in Frankrijk.

Daling buitenlandse toeristen

Galeries Lafayette haalde in de eerste helft van dit jaar een omzet van 1,6 miljard euro. Een jaar eerder was dat nog 1,7 miljard euro. De daling is voor een groot stuk te wijten aan de daling van het aantal toeristen: zo zijn de aankopen van toeristen in de grote winkel in Parijs goed voor de helft van de omzet, maar die toeristen bleven weg na de aanslagen in Parijs. Het aantal buitenlandse bezoekers daalde er dan ook met ongeveer 15%.

 

Toch blijft CEO Nicolas Houzé met vertrouwen naar de toekomst kijken. Voor volgend jaar verwacht hij een omzetgroei van 8% en tegen 2020 moet de winst van het bedrijf verdubbeld zijn. Daarom zal er ook elk jaar 150 miljoen euro geïnvesteerd worden in de groei van Galeries Lafayette.

 

Zo komt er in 2018 een nieuwe flagshipstore aan de Champs-Elysées en wordt er meer aandacht geschonken aan digitale diensten. Tegen 2020 moet de online verkoop goed zijn voor 10% van de totale omzet, tegenover slechts 2% nu.

 

Daarnaast wordt het aantal outletlocaties voor eind 2017 uitgebreid van drie naar tien en komen er voor 2020 ook vijf nieuwe winkels in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.