Galeries Lafayette stelt omnichannel-directeur aan

Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Warenhuisketen Galeries Lafayette heeft Constance de Polignac aangesteld als directeur voor marketing en digitaal. Dat is een nieuwe functie, die De Polignac verantwoordelijk maakt voor het ominchannelbeleid van de keten.

Nieuwe strategie

De Polignac was sinds 2012 in dezelfde functie aan de slag bij de Franse keten Camaïeu. Daarvoor werkte ze in gelijkaardige functies bij bedrijven als Biotherm, Unilever en Sephora. In totaal heeft De Polignac al 20 jaar ervaring in marketing en e-commerce. Sinds 22 augustus is ze aan de slag bij Galeries Lafayette.

 

Galeries Lafayette kwam vorig jaar al op de proppen met een omnichannelstrategie, waarbij er ook een nieuwe visuele identiteit werd gecreëerd voor de keten. Binnen de nieuwe strategie wil Galeries Lafayette tegen 2020 uitgroeien tot een omnichannel-moderetailer in Frankrijk. In september van vorig jaar was de winkel op de Boulevard Haussman in Parijs de eerste met de nieuwe look. Sindsdien werden ook de andere filialen aangepakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.