Galeries Lafayette vindt zijn weg naar Luxemburg | RetailDetail

Galeries Lafayette vindt zijn weg naar Luxemburg

Galeries Lafayette vindt zijn weg naar Luxemburg
Shutterstock

De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette opent eind volgend jaar een eerste vestiging in de Benelux. Ze neemt immers haar intrek in een pand van zes verdiepingen in de hoofdstad van het groothertogdom Luxemburg.

 

“Een echte meerwaarde”

Galeries Lafayette krijgt een plek binnen het nieuwe project Royal Hamilius in de binnenstad van Luxemburg, waar ruimte komt voor 16.000 m² aan winkelruimte. 9.000 m² daarvan wordt binnenkort dus ingenomen door Galeries Lafayette. Ook Delhaize en Fnac nemen hun intrek in één van de panden van het project. “Voor het Royal Hamilius-project, en voor de handel in het algemeen, is Galeries Lafayette een echte meerwaarde. Ik weet zeker dat het als een magneet zal werken voor de andere winkels in de binnenstad”, klinkt Lydie Polfer, de burgemeester van Luxemburg, tevreden.

 

De directie van de warenhuisketen ziet de vestiging in Luxemburg alvast als een belangrijk project. “Dit wordt een toonaangevende locatie, met Franse en internationale merken, nieuwe en bekende. We hebben nu 18 maanden om het aanbod samen te stellen. Het moet zowel de Franse mode promoten, als voldoen aan de verwachtingen van de lokale consument.”, zegt CEO Nicolas Houzé.

 

Galeries Lafayette werd eind 19e eeuw opgericht en telt momenteel meer dan zestig vestigingen, waarvan het merendeel in Frankrijk. Daarnaast is het onder andere te vinden in Duitsland en Marokko. De vestiging in Luxemburg wordt het achtste filiaal buiten Frankrijk. De komende jaren moeten er daar nog eens twintig bijkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.