Gelukkig nieuw retailjaar! | RetailDetail

Gelukkig nieuw retailjaar!

Gelukkig nieuw retailjaar!

Bij een nieuw jaar horen vanzelfsprekend ook wensen, voornemens en voorspellingen. Aan al onze lezers wensen we een uitstekend 2015, dat een waaier van nieuwe kansen zal doen ontstaan!

Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kansen

Het is inmiddels een cliché, maar ook een waarheid als een koe: zeker voor retailers geldt dat “optimism is a moral duty”. Natuurlijk zullen er ook in 2015 bedrijven failliet gaan, zullen er gevaarlijke concurrenten opstaan en zal de crisis gaten blijven slaan in de koopkracht en het consumentenvertrouwen. Maar is dat ook reden om te doemdenken? Volgens onze redactie alleszins niet!

 

Dat zeggen we echt niet alleen wegens die “morele plicht”, doemdenken is immers de aartsvijand van een goed retailklimaat, maar we geloven het ook echt. The only way is up, en rondom ons zien we genoeg nieuwe technologische en maatschappelijke evoluties die aan slimme retailers handenvol kansen bieden.

 

Die maatschappelijke evoluties lichten we regelmatig toe op onze website(s) en in ons magazine, en we gaan er nog dieper op in op ons RetailDetail Congres (Save the date: 23 april!). Voor alle mogelijkheden die nieuwe technologieën ons bieden, hebben we dan weer een speciaal Omnichannelcongres op 5 februari. Daarnaast is er ons kenniscentrum The Loop, dat continu de allernieuwste producten, diensten en concepten een plaats geeft. Dit jaar zal The Loop overigens worden uitgebreid met nieuwe verhaallijnen, zoals de Customer Data Loop en de People Loop.

 

Laten we daarom hoopvol vooruitkijken naar een prachtig jaar, vol mogelijkheden voor retailers die zichzelf willen onderscheiden!

Het RetailDetail-team

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.