Genomineerden ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 zijn bekend

Genomineerden ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 zijn bekend

Vandaag zijn de genomineerden van de publieksprijs ABN AMRO 'Beste Winkelketen van Nederland' 2013 bekendgemaakt. 285.000 consumenten hebben daarvoor hun oordeel geveld over meer dan 260 winkelketens. Het gemiddelde cijfer dat ze daarbij gaven ging opnieuw omhoog en kwam dit jaar uit op 7,8.

Opnieuw stijging gemiddeld rapportcijfer

Sinds 2005 is het gemiddelde cijfer van de winkelketens aanzienlijk gestegen. Toen lag het gemiddelde op 6,9, terwijl het nu bijna een vol punt hoger uitkomt op 7,8. De ketens worden beoordeeld op 9 aspecten: prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties en aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundig personeel, klantvriendelijk personeel en sfeer.

 

Uit het onderzoek blijkt wel dat winkelketens zich steeds meer moeten richten op de aspecten prijsniveau en service om zich van de rest te kunnen onderscheiden. Het assortiment is ten opzichte van vorig jaar minder belangrijk geworden.

 

Op 30 september worden de winnaars per categorie bekend gemaakt. In totaal zijn er 27 categorieën, waaronder Boeken, Damesmode, Elektronica, Optiek en meer. Per categorie zijn er maximaal vijf genomineerden die kans maken op de prijs in hun categorie. De 27 winnaars krijgen op 29 oktober te horen of ze de hoofdprijs winnen en ABN AMRO 'Beste Winkelketen van Nederland' 2013 worden.

 

Bekende namen

Onder al de genomineerden vinden we ketens zoals C&A, Polare, HEMA, Media Markt, Bakker Bart, Lidl en Rivièra Maison. Zij krijgen binnenkort, samen met de andere genomineerden, dus te horen of ze in oktober nog kans maken om 'Beste Winkelketen van Nederland' te worden. Tijdens dat event zullen ook de 'Retail Executive van het Jaar' en het 'Retail Managementteam van het Jaar' bekend gemaakt worden.

 

Op 28 november organiseert RetailDetail de Belgische evenknie van deze prijsuitreiking op de RetailDetail Night, met name de verkiezingen van de 'Beste Winkelketen van Belgie' 2013 en 'Retailer of the Year Luxembourg'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top