Gesloten winkeldeur stopt klanten niet | RetailDetail

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Klanten blijven niet weg uit een winkel als die de winkeldeuren 's winters omwille van de kou gesloten houdt, wijst nieuw Antwerps onderzoek uit.

Geen verschil tussen open of gesloten

Heel wat handelaars geloven dat klanten sneller de winkel binnenstappen, wanneer ze de deuren laten openstaan. Daarom dat vrijwel alle winkels ook in de winter hun deuren open laten, wat natuurlijk zorgt voor heel wat extra verwarmingskosten, wat dan weer slecht is voor het milieu en de portemonnee van de handelaar.

 

Uit het onderzoek van Eandis, Stadslab2050 en enkele zelfstandigenorganisaties in de Kammenstraat in Antwerpen blijkt nu echter dat het voor shoppers helemaal geen verschil maakt of de deuren open of gesloten zijn. Bij het onderzoek werd met straatcamera’s en infraroodtellers het aantal klanten geteld en daaruit blijkt dat er vrijwel geen verschil is tussen een open deur of een gesloten deur. “Shoppers verwachten niet dat de winkelier de deuren open gooit en de kou tegenhoudt met energieopslorpende warmtegordijnen. Er liep geen shopper meer of minder naar binnen”, schrijven de onderzoekers.

 

Tijdens het onderzoek werden ook andere ‘nudges’ uitgetest, waarbij klanten een licht duwtje in de rug kregen om een winkel binnen te gaan, maar ook die hadden amper effect.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.