Google toont drukke periodes handelszaken | RetailDetail

Google toont drukke periodes handelszaken

Google toont drukke periodes handelszaken

Google heeft een update doorgevoerd aan zijn zoekfunctie, die gebruikers nu ook toont wanneer ze het best een zaak kunnen bezoeken. Bij de informatie staat nu immers ook een tabel die drukke periodes aangeeft.

Google Maps

De extra informatie is nog niet te vinden bij elke handelszaak, maar Google zegt zelf dat het al werkt bij miljoenen zaken wereldwijd. Ook in onze contreien zijn er al plekken waar Google de extra informatie ter beschikking stelt. Google stelt wel dat de informatie vooral te vinden zal zijn voor plaatsen waarvan gebruikers over het algemeen willen weten wanneer het er druk is, zoals horecazaken.

 

Om de drukke periodes te herkennen, maakt Google gebruik van Google Maps om te zien wanneer de gebruikers op bepaalde locaties zijn. Die informatie kan dan verwerkt worden om te bepalen wanneer het druk of minder druk is. Google analyseert op dezelfde manier ook al het verkeer, om aan te geven wanneer er veel kans op file is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.